یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران:

زیرساخت مسوول برخورد با قاچاقچیان مکالمات است

روح اللهي

سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶:۰۰


مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران بدون اشاره به آمار خطوط تلفن ثابتی که از آنها قاچاق مکالمات انجام می شود گفت: موضوع ترمینیشین همچنان در شبکه های تلفن ثابت وجود دارد و در این بخش شرکت زیرساخت مسوول شناسایی و پیگیری متخلفان و برخورد با آنها است.

وایمکس نیوز - محمد روح‌اللهی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در نشستی خبری با بیان این که مجموع شماره‌های مشغول به کار در استان‌های تهران و البرز شش میلیون و 760 هزار شماره و ضریب نفوذ تلفن دعر این دو استان حدود 45.2 است.
وی با اشاره به بحث درآمدزایی 118 گفت: زمانی که تلفنی ثبت نام می‌شود، به‌طور رایگان در 118 ثبت می‌شود اما اگر بخواهند از آن شماره استفاده‌های دیگری بکنند، باید هزینه این کار پرداخته شود که این استفاده می‌تواند استفاده‌های تجاری، حقوق و مواردی از این قبیل باشد که در حال حاضر از همان تعداد شش میلیون و 760 هزار شماره حدود 20 هزار شماره مشمول این موضوع شده است.
او با تاکید بر این که 118 برای ما مجموعه غیراقتصادی است گفت: البته جزو وظایف ماست و در پروانه نیز عنوان شده که باید سرویس 118 را به مردم ارائه دهیم و این کار ادامه خواهد داشت ولی به طور کلی 118 توسط اپراتورهای بخش خصوصی اداره می‌شود و ما فقط مدیریت کل آن را عهده‌داریم.
وی هم‌چنین با اشاره به بحث هم کد شدن در استان تهران تصریح کرد:‌ این موضوع مصوبه مجلس در سال 85 بود که دولت را مکلف کرده بود با اصلاح تعرفه این کار را انجام دهند که چون اصلاح تعرفه انجام نشد؛ آن مصوبه عملا اجرا نشد و در سال‌های بعد نیز این بحث مطرح شد و باید گفت که این کار از نظر فنی قابل اجرا شدن است و عمده موضوع بحث اقتصادی است و این داستان ادامه داشت که امروز به ما ابلاغ شد؛ مقدماتش انجام شده و از فردا این کار در استان تهران آغاز می‌شود.
وی افزود: مجموع شماره‌هایی که مشمول این موضوع می‌شوند، حدود 795 هزار شماره است که شامل شهرستان‌های مثل پاکدشت، قرچک، ورامین، اسلامشهر، شهریار، دماوند، فیروزکوه، رودهن و موارد دیگر در استان تهران می‌شود.
به گفته او کل مجموعه مخابرات ایران و حدود 30 شرکت استانی به علاوه اپراتورها در این زمینه آماده همکاری هستند و هماهنگی‌هایی با مدیران ارشد مخابراتی و رگولاتوری انجام شده که البته هنوز یک مجموعه به ما اعلام آمادگی نکرده که تا پایان وقت اداری امروز قرار است آمادگی خود را اعلام کند که در این صورت ما این کار از فردا غروب آغاز خواهیم کرد و در غیر این صورت شاید این کار به تاخیر بیفتد که در نتیجه تغییراتی نیز در شماره‌ها ایجاد می‌شود که البته این موضوع به مشترکان اطلاع‌رسانی شده و می‌توانند از 118 هم کمک بگیرند.
وی از اعلام نام این مجموعه خودداری کرد و گفت: ‌تمایلی ندارم که اسم آن مجموعه رسانه‌یی شود و ادامه داد:‌ درباره بحث تعرفه نیز تابع نظرات مجموعه حاکمیتی این حوزه هستیم اما فعلا تا به امروز تغییر تعرفه‌ای برای مردم وجود ندارد و اگر استان‌ تهران هم کد شود، مردم به ازای تماس شهری افزایش هزینه ندارند. این موضوع جبران خسارت می‌شود اما از دید مشترکان افزایش هزینه‌ای نخواهیم داشت بلکه آن دسته از مشترکان که شامل این موضوع می‌شوند، با کاهش هزینه روبرو خواهند شد.
روح‌اللهی با بیان این که در حال حاضر هر سه دقیقه مکالمه شهری 44.7 ریال است، اظهار کرد: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد هزینه‌ی تمام شده یک دقیقه مکالمه ثابت بیش از نرخی تمام می‌شود که ما از مردم دریافت می‌کنیم.
وی درباره این‌که خسارت ناشی از هم کد شدن چه میزان خواهد بود گفت:‌ این خسارت بستگی به حجم ترافیک دارد، در حال حاضر متوسط یک دقیقه مکالمه شهری حدود 19 ریال می‌شود اما بین شهری داخل استان حدود 110 ریال است.
او در پاسخ به سوالی درباره طرح کشیده شدن فیبر نوری به در منازل گفت:‌ در حال حاضر در دو استان تهران و البرز حدود هشت هزار و 300 کیلومتر فیبر نوری اجرایی شده که البته زمانی که این موضوع مطرح می‌شود باید گفت که در سه حوزه این فیبر مشغول به کار است؛ ارتباط بین شهرهای استان، ‌ارتباط بین مراکز یک شهر و در شبکه‌ی دسترسی بین مراکز و منازل و یا شرکت‌های مخابراتی.
مدیر عامل مخابرات تهران ادامه داد: در حال حاضر عمده بحثی که مطرح است، رساندن فیبر به در منازل است که این در استان تهران از سال قبل شروع شده و یکی از برنامه‌های مهم افزایش پورت‌های پرسرعت است که یکی از روش‌های آن افزایش طول فیبر و رساندن فیبر به آن‌هایی است که درخواست بالایی دارند.
روح‌اللهی در ادامه درباره افزایش واگذاری ADSL گفت:‌ سال گذشته حدود 80 هزار پورت ADSL فروخته شده و علاوه بر مخابرات، شرکت‌های PAP نیز فعالیت‌های خوبی داشتند؛ حدود 670 هزار زوج سیم مسی برای واگذاری ADSL به مردم در اختیار شرکت‌های ندا قرار گرفته و حدود 130 هزار سیم مسی در حال اجراست و پورت‌های دایر شده شرکت‌های ندا حدود 310 هزار است.
وی با بیان این که مجموعه و ما شرکت‌های ندا در حال افزایش فضای همکاری و توسعه فعالیت‌های خود هستند گفت: به تدریج در هر منطقه‌ای که امکانات مورد نظر فراهم شود، ابتدا به لیست انتظار مراجعه کرده و براساس آن نیز واگذاری ADSL آغاز می‌شود و تلاش ما این است که اواخر سال کسی در صف انتظار ADSL نداشته باشیم.
او در ادامه با بیان این که در سال گذشته دو نقطه‌ی کال سنتر را راه‌اندازی کردیم گفت: ‌ولی در این زمینه وضعیت مطلوبی نداریم؛ برنامه مفصلی در این زمینه وجود دارد و ما امکان استفاده از توان بیرون مخابراتی را داریم و در سال جاری بدون تردید در زمینه پشتیبانی پس از فروش و پاسخگویی مطلوب به مشترکان بهتر و بیشتر عمل خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: بحث ترمینیشن بحث اپراتورها نیست چون در این حوزه اصولا ما نفع و ضرری نداریم. ما تکالیف قانونی در این حوزه داریم و دستگاه‌های حاکمیتی مثل زیرساخت متولی پیگیری و رصد و مراقبت از این حوزه هستند و ما به عنوان مجموعه همکار در زیرساخت اگر بخواهیم جایی را مسدود کنیم به دستور آن‌ها این کار را انجام می‌دهیم.
روح‌اللهی با اشاره به شماره‌های رند و با بیان این که این شماره‌ها در چهار دسته سفارشی، نقره‌ای، طلایی و الماسی دسته‌بندی می‌شوند تصریح کرد: شماره‌های طلایی و الماس مرغوب‌ترین شماره‌های رند هستند و تعداد آن‌ها کم است و ما عجله‌ای برای فروش آن‌ها نداریم و البته تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد که باید مکانیزم رقابت برای خرید آن‌ها را تنظیم کنیم و این احتمال نیز وجود دارد که در شش ماه اول امسال بخشی از آن‌ها را به فروش برسانیم.
وی با بیان اینکه شماره‌های سفارشی و نقره‌ای وجود دارد و تمام نشده و مردم اگر نیاز دارند می‌توانند تهیه کنند، درباره قیمت این شماره‌ها گفت: قیمت شماره‌های سفارشی و نقره‌ای ثابت شده و که البته این عدد در استان‌های مختلف می‌تواند تغییر کند در حال حاضر شماره‌های سفارشی 350 هزار تومان و نقره‌ای 750 هزار تومان است.
روح‌اللهی همچنین در بخشی از سخنان خود در پاسخ به این که آیا راهی برای جلوگیری از سرقت تجهیزات و کابل‌ها در مخابرات وجود ندارد، گفت: راهی صددرصد و قطعی در رابطه با این موضوع وجود ندارد و می‌توان گفت سالیانه حدود چند میلیارد تومان از ما کابل سرقت می‌شود.
وی با بیان این‌که 70 درصد پرداخت‌های ما در تهران به صورت غیرحضوری انجام می‌شود اظهار کرد: قبوض زیر سه هزار تومان معمولا صادر نمی‌شود و مردم می توانند قبوض خود را نیز از 1818 دریافت کنند و پرداخت قبض و موارد دیگر را انجام دهند اما به طور کلی اگر مشترکی در دو دوره قبض خود را پرداخت نکند، به هر میزان آن خط قطع می‌شود.
به گفته او در هر دوره سقف این میزان 10 تا 20 هزار تومان است که البته این موضوع به جاهای مختلف بستگی دارد که در بعضی جاها در استان تهران تا سقف 10 هزار تومان و در بعضی جاها تا سقف 20 هزار تومان است.
وی از مردم خواست که زمانی که قصد ساختن خانه‌ای را دارند، همزمان با آن فیش تلفن ثابت را نیز تقاضا کنند زیرا راه‌اندازی هر خط تلفن ثابت در خانه‌های نوساز به کارهای زیرساختی نیاز دارد که حداکثر ظرف شش ماه برای جاهایی که جدیدالتاسیس است، تلفن ثابت دایر می‌شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین به تغییر مدیر روابط عمومی این شرکت اشاره کرد و در ادامه خجسته‌نیا مدیر سابق روابط عمومی مخابرات استان تهران صحبت و از خبرنگاران خداحافظی کرد و فرزین که جانشین وی شده، خود را معرفی کرد.

منبع: ایسنا 


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو